Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Avantium

Soms krijg je als designbureau de kans om voor andere designers te werken. Niet in letterlijke zin van het woord maar Avantium is toch wel degelijk een bedenker en ontwerper van nieuwe oplossingen. Eén van de belangrijkste innovaties waar het chemiebedrijf ons verraste was de groene PEF-fles, de ecologische vervanger van de PET-fles, die door Coca-Cola gebruikt zal gaan worden.

Het beeldmerk dat we voor Avantium ontwikkelden, fungeert als verbindende factor tussen Avantium en haar merken YXY en Catalysis. Het onderscheid is gezocht en gevonden in een eigen kleurcombinatie voor elk van de drie onderdelen. Zo bestaat het logo voor Avantium overwegend uit oranje tinten, is YXY groen en Catalysis blauw.

De cirkels in het logo communiceren de verbintenis tussen de drie onderdelen, staan voor ‘simplexity’ (het begrijpelijk maken van complexe onderzoeksdata) en voor de professionaliteit en de kwaliteit die Avantium en haar merken leveren. In de gekozen corporate fotografie komen de cirkels of cirkelvormen terug als verbindend element.

dBOD heeft de nieuwe visuele identiteit ontwikkeld, een brandmanual gemaakt, het design van de website (www.avantium.com) en een uitwerking voor de interne communicatie gemaakt.

 
Gallery:
6 foto's

Categorie:
corporate design