Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

nieuws

Arrows
Packagingawards2017

16 februari 2017

Trots op 2 nominaties voor NL Packagingawards

Voor de NL packaging Awards heeft dBOD twee nominaties ontvangen voor twee uiteenlopende cases van Albert Heijn. Excellent Perla koffie en Verse Pizza’s. De prijswinnaars zullen tijdens een gala op 16 maart bekend gemaakt worden.

Excellent Perla Koffie
In een categorie die gedomineerd wordt door A-merk L’Or, wilde Albert Heijn tien koffie capsules introduceren, die consumenten zouden verleiden om iets bijzonders maar ook toch toegankelijks te proberen. De koffiebonen voor Perla groeien in de ‘koffieband’, de gebieden rond de evenaar: van Colombia tot Vietnam, van Brazilië tot Ethiopië. Dit gebied is tevens de geboortegrond van de dieren die wij op de verpakking laten zien.

De bijzondere, crafted, illustratiestijl in uitgesproken kleuren, de karakteristieke dierenkoppen, in combinatie met de scherpe en heldere typografie, verpakt in een klein, charmant doosje maakt het geheel een cadeautje om te krijgen. De uitgesproken kleurrijk ontwerp is uniek in deze categorie.

Verse Pizza’s
Albert Heijn introduceert koelverse pizza’s en loopt voorop op het gebied van health policy.  Deze pizza’s zijn rijkelijk belegd met verse en kwalitatief goede ingrediënten. Daarnaast biedt Albert Heijn bij veel pizza’s een extra ingrediënt om de pizza nog meer op smaak te brengen. Het design moest bijdragen aan het verse en rijke gevoel en daarnaast appelleren aan de behoefte gezond een lekker pizza te eten.

Het doorzicht laat de consument de rijkelijk belegde pizza zien. Daarnaast zorgt de illustratie voor het authentieke gevoel waarbij de nadruk ligt op de knapperige korst die onderscheidend is voor deze pizza’s. De stans, spiegel en het tekstvlak in de vorm van een pizzapuntje symboliseren tesamen het kwaliteitsmomentje: ‘even lekker een puntje pizza eten’.