Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Beemsterkaas

Als mensen al 100 jaar de beste kwaliteit van je verwachten én als men je al 100 jaar weet te vinden, dan is het belangrijk een icoon te zijn. Je als een icoon te gedragen. Je als een icoon te presenteren. Tegelijkertijd moet je met je tijd meegaan en soms iets veranderen, vernieuwen, opschonen.

Beemster is zo’n merk. Mensen genieten al meer dan 100 jaar elke dag van de bijzondere, romige en volle smaak van Beemsterkaas. De ambachtelijke werkwijze zorgt ervoor dat de pure, zuivere smaak gegarandeerd ervaren wordt bij het eten van de kaas. Welke smaakvariant je ook kiest.

Bij de restyling van de merkidentiteit die dBOD verzorgd heeft, is het van zeer groot belang geweest de merkbeloftes duidelijk te communiceren. Tegelijkertijd was het uiteraard van groot belang de merkherkenbaarheid te borgen. Het logo heeft daarom zijn vorm behouden. De rechthoekige vorm met zijn afgeronde hoeken en herkenbare accolade. Aan de top het Beemster wapen dat een podium creëert om zich trots te presenteren. De vorm is authentiek, daar is niks aan veranderd. Wel is de nieuwe balans in de kleurstelling aangepast, waardoor het merk een frisse, moderne uitstraling heeft gekregen. De nieuwsgierige koeien, daar kom je niet omheen met dit design! Was Beemster vroeger een introvert design, dBOD heeft de identiteit een extraverte impuls gegeven.

Beemster zorgt goed voor haar koeien; ze grazen minimaal 120 dagen in de wei. Daarom heeft dBOD gekozen deze koeien een hoofdrol te laten spelen op de verpakkingen. Handgeschreven smaakomschrijvingen en kleuren die uit het schap springen zijn er om de consument te helpen door de kaaswereld te navigeren en geven het merk tevens een eigentijdse en moderne uitstraling.

De verpakking heeft op deze manier een typisch Noord Hollandse ongedwongen, natuurlijke look en feel gekregen.

 
Gallery:
11 foto's

Categorie:
packaging design