Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Etos Skincare Men

‘Less is More’! In de nieuwe lijn die dBOD heeft ontwikkeld voor Etos Skincare Men is dit een belangrijk uitgangspunt geweest. Niet alleen voor het design maar ook voor het gebruik van verpakkingsmateriaal. Van omdoosjes naar single verpakkingen. Geen extra verpakkingsmateriaal waar dit niet nodig is. De tubes, flacons en tottles vertellen het verhaal!

Van een shiny design naar een meer minimalistisch en ingetogen design zonder dat dBOD heeft moeten inboeten aan schapimpact. Om de man centraal te stellen is er gekozen voor rechte, strakke (rechtlijnend/vierkante) vormgeving in typografie, dessin (qrcode) en de fysieke verpakking. Het gebruik van antraciet geeft deze lijn een stoer en mannelijke uitstraling. Deze kleur geeft tevens een sterke blokvorming op het schap. Voor de hele lijn is er gekozen voor een soft touch afwerking van de verpakkingen. Dit in combinatie met een glans vernis patroon in de achtergrond geeft de lijn een mannelijke uitstraling, zowel op het schap maar ook zeker op handwaarde. Door te kiezen voor frisse contrast kleuren in het design communiceert de verpakking in al zijn eenvoud helder en duidelijk.

Een goede mannelijke stap voorwaarts! Hebben jullie hem al geprobeerd?

 
Gallery:
4 foto's

Categorie:
packaging design