Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Legend

Legend gaat de strijd aan!

Legend Extra Stout domineert (samen met Guinness Foreign Extra Stout) de Nigeriaanse markt al meer dan 20 jaar. In 2009 heeft dBOD een nieuw packaging design voor Legend gelanceerd wat ertoe leidde dat er in een jaar tijd 5% marktaandeel van Guinness afgesnoept werd. Een mooi resultaat! Het merk heeft de smaak te pakken en gaat in 2013 door. Legend heeft dBOD gevraagd een packaging restyle te realiseren wat significant positieve impact aan het merk geeft, die het merk nóg meer premium maakt en zorgt voor een kwalitatieve uitstraling en daarmee de concurrentie met Guinness aan blijft kunnen.

De introductie van metalised paper, een volledig gouden staniol en de overwegend gouden details in het label design, geeft het merk nóg meer kwaliteitsuitstraling, en daarmee een nóg betere positie tegenover Guinness Foreign Stout. Het is een mannelijk, zeer stijlvol merk geworden door de verfijning in het label design en natuurlijk de herkenbare, unieke flesvorm.

 
Gallery:
3 foto's

Categorie:
packaging design