Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Heineken Limited Editions

De Heinekendrinker houdt van design. En bier. We hebben de rollen eerlijk verdeeld. Heineken verzorgt het bier en wij doen het packaging design. Tenminste dat dachten we; tot Heineken bedacht dat ook de consument designer kan zijn. En dat leverde weergaloze resultaten op.

Eind 2011 startte Heineken een Facebook-actie waar ze haar fans vroeg om een nieuw design voor de toekomstige Heineken fles te ontwerpen. Dat leverde maar liefst 35.000 reacties op.  Het witte flesje – het canvas voor deze nieuwe packaging design ontwerpers – dat symbool staat voor het Heineken van de toekomst werd wel door ons ontworpen.

Op het verleden, heden en de toekomst. Proost!

Deze witte fles maakt deel uit van een serie van vier aluminium flessen die gezamenlijk verkocht werden in het Heineken Limited Editions giftpack. Twee van de flessen staan symbool voor het roemruchte verleden van Heineken; de oprichting van het bedrijf in Amsterdam en de levering van het eerste bier in New York  een uur(!) na het eind van de drooglegging. Het iconische groene flesje staat symbool voor het wereldmerk Heineken vandaag de dag.

De winnaars van de Facebook design challenge zijn inmiddels bekend. De beste set flessen werd ontworpen door: Rodolfo Kusulas uit Monterrey, Mexico en Lee Dunford uit Sydney, Australia. Over internationaal gesproken. Het zijn fantastische flessen geworden en komen ook echt in de schappen vanaf December 2012.

 
Gallery:
4 foto's

Categorie:
packaging design