Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Garden of Life

Het merk Garden of Life is anderhalf jaar geleden in Nederland geïntroduceerd. Maar het merk bestaat al veel langer. In 1999 is Garden of Life in de VS ontwikkeld door Jordan Rubin. Hij herstelde van een chronische spijsverteringsziekte toen hij startte met het eten van Whole Foods. Op basis van deze ervaring heeft hij Garden of Life gestart.

De producten van Garden of Life hebben een prachtig verhaal. Een verhaal dat zeer goed aansluit op de nu heersende tijdgeest; er is een hang naar puur, eerlijk en gezond voedsel. Er verschijnen steeds meer boeken met gerechten en specifieke training op deze basis en in je directe omgeving hoor je steeds meer mensen die deze leefstijl adopteren.

Op de Nederlandse markt zijn anderhalf jaar geleden voedingssupplementen gelanceerd onder het submerk RAW. De voedingssupplementen van Garden of Life zijn puur natuur. Zij bevatten alle voedingsstoffen die in natuurlijke voeding voorkomen. Daarom worden de voedingssupplementen van Garden of Life eenvoudig opgenomen door het lichaam. Het feit dat de supplementen puur natuur zijn en alle voedingsstoffen bevatten, geeft Garden of Life een prachtig onderscheid ten opzichte van concurrenten. De concurrenten hebben voedingssupplementen die synthetisch zijn gecreëerd en niet alle voedingsstoffen bevatten.

Na anderhalf jaar bleek de communicatie van de unieke eigenschappen van de supplementen onvoldoende te zijn, de visuele vertaling te specifiek en de verhouding tussen merk en product niet in balans. Garden of Life heeft toen dBOD benaderd om de verpakkingen evolutionair te restylen.

dBOD heeft het merk Garden of Life teruggehaald naar de verpakking en het voormalig submerk RAW de positie van endorser gegeven. De heldere en opvallende kleuren zijn intact gehouden waarmee Garden of Life een opvallende schappositie behoudt. Alle merkeigenschappen zijn teruggebracht naar het nieuwe merkicoon, het hart. Het een zwierige stijl getekend waardoor het geheel een menselijke touch krijgt.

Garden of Life is een ander merk! Niet medisch, maar natuurlijk. Garden of Life wil de consumenten inspireren een gezonde levensstijl te omarmen en dit met veel plezier te doen. De verpakking draagt daartoe bij. Een nieuwe wereld wordt gecreëerd voor Garden of Life. Een wereld die plezier uitstraalt door eerlijk en puur te zijn. De verpakkingen worden in deze wereld opgenomen en zullen zich eind augustus aan de consument presenteren!

 
Gallery:
4 foto's

Categorie:
packaging design