Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Relaunch Histor Wit Assortiment

Nederlanders zijn doe-het-zelvers. A-merk Histor weet daar alles van met een fors marktaandeel in de bekende bouwmarkten. Histor vroeg dBOD om een relaunch voor de muurverven van het Histor Wit Assortiment. Hieronder vallen onder andere Monodek en Exterior, de duurzame verf voor buiten. Maar ook de variant Clean, een nieuwe reinigbare muurverf. Gelukkig strijken onze designers graag met de eer.

Uitgangspunt: het design moet in lijn zijn met de andere productgroepen van Histor maar duidelijk onderscheidend t.o.v. de concurrentie. Belangrijk is de productnaam. Deze komt centraal op de verpakking. De positie van Histor als adviseur moet bovendien versterkt worden: ‘Histor met de H van helpende hand’. Innovatief en betrokken, vertrouwd en oplossingsgericht. Met producten die eenvoudig in gebruik zijn. Zonder gereedschap te openen en zonder knoeien te verwerken. De USP’s moeten opvallen zodat direct te zien is waar het product voor staat. Vooral het concept Histor Reinigbaar heeft uitleg nodig. In de meeste bouwmarkten is echter weinig ondersteuning voor een enthousiaste verfkoper. Strategisch design is een vereiste. Strak en krachtig. Het nieuwe, kwalitatieve design biedt de consument, naast overzicht, een gevoel van waarde. Dit rechtvaardigt de iets hogere verkoopprijs.

Met glans.
Het streven van Histor is een leiderschapspositie op ‘Wit’. We durven te beweren dat alle eigenschappen daar nu voor aanwezig zijn. Met accentkleuren is het design overzichtelijk gecodeerd en toch Wit. Een trotse relaunch dus van een kwalitatief Wit muurverf-assortiment dat niet alleen de muur maar ook de merklading dekt.

 
Gallery:
4 foto's

Categorie:
packaging design