Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Wicky

Met Wicky wordt bewezen wat goed brandpackaging design kan doen voor het succes van een merk.

Natuurlijk allereerst door de juiste design signalen en beeldtaal te creëren die de doelgroep aanspreekt. Kleurrijk, vrolijk en optimistisch. Naast de bekende pakjes die de kleintjes mee naar de lagere school krijgen, nu ook stoere verpakkingen waar je in de eerste klas van de middelbare school mee gezien mag worden!

Elk merk, ook Wicky, begint meestal met één succesvol product. Wanneer het assortiment echter door dat succes, groter kan worden moet er grondig naar het packaging design gekeken worden. Een design voor één product werkt meestal niet voor een groter assortiment. dBOD heeft daarom voorgesteld om de branding en de individuele assortiment/producten van elkaar los te koppelen. Met het ontwikkelen van één sterk merk icoon blijft het merk ten alle tijden herkenbaar en straalt het eenduidige merkwaardes uit.

Met zo’n sterk herkenbaar principe is er daardoor ook ruimte om de diverse proposities binnen het assortiment op te spelen: fruitig, gezond, verfrissend, energie, sportief etc.
Op deze wijze ontstaat er een duidelijke balans tussen merk en product : één helder merk met een gevarieerde product garderobe zoals Wicky FruitDrink, Fruitzacht, Zero en FruitDuo etc.

 
Gallery:
9 foto's

Categorie:
packaging design