Logo DBOD Logo DBOD dBOD homepage Mail dBOD

projecten

Arrows
 

Wieckse rebranding

In het najaar van 2012 heeft Wieckse besloten al haar verpakkingen te rebranden. Wieckse onderschreef de noodzaak het onderscheid tussen de alcoholvrije en alcoholische Wieckse varianten duidelijker te maken. Daarnaast werd de alcoholvrije biermarkt een steeds belangrijkere groeimarkt voor Wieckse/Heineken. Het belang van een sterkere schapimpact en duidelijke onderscheidendheid voor de 0.0% verpakkingen werd door Wieckse onderkend. Tevens was dit een goede gelegenheid om de verpakkingen een eigentijdse look & feel te geven en hiermee meer in lijn te brengen met de Wieckse positionering. Sinds 2013 wordt het gehele Wieckse portfolio gebrouwen op zonne-energie en deze claim is ook verwerkt op de nieuwe verpakkingen.

Om een krachtiger en eenduidiger merkbeeld te realiseren heeft dBOD een nieuwe merkstructuur voor Wieckse ontwikkeld. De verschillende proposities; Witte, Rosé, 0.0% en Radler 0.0% zijn van het hoofdmerk losgekoppeld. Het merk Wieckse staat nu geïsoleerd in het merkschild en communiceert vandaaruit op merkniveau met de consument.
Door het merk te scheiden en in een sterke, unieke en herkenbare drager te plaatsen is er binnen het Wieckse assortiment een sterke eenheid gerealiseerd. Vervolgens hebben de verschillende proposities een duidelijk, eigen, gezicht gekregen waardoor ze snel herkend worden door de consument.

Het redesign heeft Wieckse geen windeieren gelegd, zo vertelt Lieke Bouwhuis, Brand Manager Wieckse:
“In 2013 heeft het Wieckse merk een sterke groei laten zien. Het marktaandeel binnen witbier is met 27% gegroeid en hiermee heeft Wieckse haar marktleiderschap binnen witbier sterk verstevigd. Ook binnen het alcoholvrije witbier segment is het Wieckse marktaandeel met 30% gestegen. Deze groei wordt uiteraard door verschillende facetten gedreven, maar wij geloven dat de nieuwe verpakkingen, en hiermee de verbeterde shelfimpact, hier zeker aan hebben bijgedragen. ”

 
Gallery:
4 foto's

Categorie:
packaging design